A Japán Űrügynökség a Toyotával együttműködve egy hatalmas Holdjárót fejlesztett ki a jövő japán űrhajósai számára.
A JAXA szerint 2029-re készülhet el.
Ebben a blogbejegyzésben felfedezheted ennek a Holdjáró 2.0-nak minden titkát!”
(Kép hitel: Japán Űrügynökség (JAXA) – Toyota)
A holdjáró: A Toyota és a JAXA együttműködése
A Toyota autóipari gyártó és a Japán Űrkutatási Ügynökség (JAXA) három évre szóló megállapodást írt alá. egy elektromos, nyomás alatt álló holdjáró közös kifejlesztéséről, amely üzemanyagcellás technológiát alkalmaz majd, és amelynek maximális hatótávolsága 10 000 kilométer lesz.
A JAXA tisztviselői szerint a terv az, hogy a Toyotával közösen dolgozzanak egy autonóm, nyomás alatt álló roveren, amelyet általában két űrhajós irányít majd, de vészhelyzetben akár négy ember befogadására is képes lesz.”?
” A nyomás alatti kabinokkal ellátott, emberes roverek olyan elemet jelentenek, amely fontos szerepet fog játszani a Lunar felszínének feltárásában és teljes körű kihasználásában” mondta Hiroshi Yamakawa, a JAXA elnöke egy nyilatkozatban.
” Közös tanulmányaink révén szeretnénk kihasználni a Toyota kiváló technológiai képességeit a mobilitás területén, és várakozással tekintünk a technológiai tanulmányaink felgyorsítása elé egy emberes és nyomás alatt álló Rover megvalósítása érdekében.”
A JAXA tisztviselői szerint egy rugged haszonjármű megfelelőjének megépítése a Holdra egy kihívás.”
” – mondták a JAXA tisztviselői.
” A holdi gravitáció a Föld gravitációjának egyhatoda. Mindeközben a Hold összetett terep, kráterekkel, sziklákkal és dombokkal” – mondta Koichi Wakata űrhajós, a JAXA alelnöke. “Ráadásul sokkal keményebb sugárzási és hőmérsékleti viszonyoknak van kitéve, mint a Föld, valamint ultramagas vákuumkörnyezetnek.”
A Toyota a maga részéről elmondta, hogy a vállalat izgatottan várja a JAXA holdjárójának fejlesztését, és hangsúlyozta, hogy a jármű biztonsága létfontosságú lesz az űrhajósok számára.
A holdjármű kifejlesztése érdekében a Toyota 2019. július 1-jén új részleget hozott létre Lunar Exploration Mobility Works néven, ahol mintegy 30 embert foglalkoztat.
JAXA Rover menetrend
A JAXA és a Toyota Motor Corporation 2019. július 16-án Tokióban, Japánban bejelentette, hogy hároméves közös kutatási megállapodást írtak alá a 2019-es pénzügyi évtől a 2021-es pénzügyi évig tartó időszakra, az együttműködési elképzelés 2019. március 12-én kezdődik.
Ez alatt az időszak alatt a japánok meghatározzák a Hold felszínén való közlekedéshez kifejlesztendő technológiai elemeket, megkezdik az egyes technológiai elemek tesztalkatrészeinek gyártását, 2021 végéig legyártják az első prototípust, és elvégzik a prototípusalkatrészek tesztelését és értékelését.
Ha minden a tervek szerint halad, a Toyota és a JAXA 2022-re megépíti a teljes méretű prototípust. Ez lehetővé teszi majd a vezérlőrendszerek adatainak ellenőrzését, valamint a projekt előrehaladásának bemutatását a nagyközönség számára.
A 2024-től pedig a végleges Rover tervezése, gyártása és kiértékelése következik. 2027-ig a mérnökök teljesítmény- és minőségteszteket végeznek a megépített modellen, hogy ne legyen hiba a természetes műholdunkon. A Jaxa a projekt végét 2029-re becsüli (indítás egy éven belül).
A fejlesztés során szimulációkkal igazolják a teljesítmény és a hőleadás teljesítményét a vezetés során, valamint a prototípusok gyártását és kiértékelését.
A fejlesztés során szimulációkkal igazolják a teljesítmény és a hőleadás teljesítményét a vezetés során, valamint a prototípusok gyártását és kiértékelését.
Elektromos energia a Toyota holdjárművéhez
Ha a jelenlegi koncepció igaznak bizonyul, a holdjármű hatalmas lesz: Legalább 6 méter hosszú, hat kerékkel, 5,2 méter széles és 3,8 méter magas lesz. A jármű lakóterülete körülbelül 13 négyzetméter lesz, mondták a JAXA illetékesei.
A JAXA/Toyota Rover koncepciós képein egy lehengerlő holdautó látható, futurisztikus dizájnnal. A koncepción látszik, hogy az űrautó fényszórókkal és parkolófénnyel (ezek lehetnek irányjelzők), valamint féklámpákkal van felszerelve.
A jármű energiaellátása egy felhúzható napelemről fog történni. A japán mérnökök tanulmányozzák annak lehetőségét, hogy üzemanyagcellákat használjanak az áramtermeléshez, ami lehetővé tenné a helyszíni tankolást.
Tény, hogy a Holdon vannak olyan területek, ahol jég van. Ezt a jeget úgy lehet átalakítani, hogy víz elektrolízise. Így oxigén és hidrogén keletkezik. ⚗️
A járműnek a Hold déli pólusa közelében kell leszállnia, mivel ezen a területen nagy jéglerakódás található.
Toyota a Holdon:?
Az Apollo 15 küldetés során a az első holdautó látta meg a napvilágot. A General Motors által a Marshall Centerrel együttműködve épített Rover nagyon különbözött a későbbi Lunar Cruiser-től?
Hasonlításképpen, a NASA Apollo-missziókban használt, nyomás nélküli Lunar Rovernek két űrhajós (űrruhát viselő) férőhelye volt, és (ehhez képest) kis akkumulátorokkal működtek. A járművek négy kerékkel rendelkeztek, 3,1 méter hosszúak és 2,3 méter szélesek voltak, maximális magasságuk 1,14 méter volt.
A Toyota leendő Roverje nem marad észrevétlen
A Lunar Cruiser iránt számos ügyfél érdeklődhet érdeklődhet.
A NASA azt tervezi, hogy asztronautákat indít a Hold déli pólusához a Hold 2024-re, és a jelek szerint az elkövetkező években egy kutatási előőrsöt akar kialakítani a térségben. Az Európai Űrügynökségnek (ESA) is vannak holdi céljai: a déli póluson szeretne segíteni egy holdfalu felépítésében a nem túl távoli jövőben.
Emellett számos magánvállalkozás tervezi a jég kitermelését a Hold déli pólusának közelében. Ezt a vizet életfenntartásra és hidrogénre és oxigénre bontva rakétaüzemanyagként lehetne felhasználni.
Jim Bridenstine, a NASA vezetője többször hangsúlyozta, hogy a NASA visszatérése a Holdra nemzetközi partnerekkel való együttműködésben fog történni. A JAXA tisztviselői nem mondták konkrétan, hogy a Toyota Lunar Rover projektje része lesz a jövőbeni emberes holdi misszióhoz való hozzájárulásuknak, az ügynökség a partnereivel közös nyilatkozatban azt mondta, hogy elkötelezettek a NASA holdi terveiben való részvétel mellett.
Miért egy ilyen projekt?
A JAXA célja, hogy tanulmányozza a Hold erőforrásainak hasznosításának lehetőségét., mint például a jég, és ezáltal olyan technológiák megszerzése, amelyekkel felfedezhetjük a hatalmas égitestek felszínét. ?
A Lunar Cruiser eredete
A név, amely referál a Toyota Land Cruiser terepjáró, a nyomás alatt álló Lunar Rovertől elvárt minőség, tartósság és megbízhatóság, valamint az koncepció alapján választották, miszerint a Toyota már régóta támogatja a Land Cruiser esetében, amely szerint a mindenhová képesnek kell lennie, olyan környezetben is, amelyet nem vezetésre terveztek, ami különösen igaz a Lunar Roverre, mivel a Hold felszínén különösen ellenséges környezetben fog közlekedni.
Falcon heavy, SLS, Vulcan, H3 vagy Ariane 6?
A Rover Holdra juttatásához egy nehéz hordozórakétára lesz szükség, amely a régi Saturn V-vel fog versenyezni.
Nincs információnk arról, hogy milyen hordozórakétát fognak használni. Lehetséges azonban, hogy a JAXA vagy egy Falcon heavy, egy SLS, egy Vulcan rakétát, egy Arianne 6 vagy a H3 hordozórakéta, a Mitsubishi 2021-re elkészülő rakétája.
Ezzel a blogbejegyzéssel remélhetőleg sikerült felfedeznie minden részletet Japán leendő holdjárójáról.”
Viszlát hamarosan A kis asztronauta oldalán!”
Fedezze fel következő cikkünket: A Karman Line